#15

Vandaag een bericht over hoe een eigen strategie in te zetten op marketinggebied, specifieker op het gebied van internetmarketing. Ik denk dat ieder van jullie lezers weleens gehoord heeft van SEO, dat staat voor Search Engine Optimization, vertaald zoekmachineoptimalisatie. Het gros van de huidige bedrijven doet hierin en wel om een reden: het helpt. Als bedrijf wil je je concurrent overtroeven en waar je dat vroeger deed door betere kwaliteit of lagere prijzen te bieden dan je buurman, is die positie op het web heel anders. Immers: je concurrentie is er enorm mee vergroot. Gelukkig kun je met een goede strategie, en incidenteel losse backlinks kopen bijvoorbeeld, behoorlijk aan de weg timmeren.

Stijgen in Google

Je kunt je concurrentiepositie namelijk beïnvloeden. Wat wil je het liefst als bedrijf dat zich op het web begeeft? Bovenaan in de zoekmachines eindigen natuurlijk! Dat betekent dat potentiële klanten je immers zién, dat zij van je bestaan afweten. Weet je ze dan ook nog aan te trekken met goede kwaliteit en scherpe prijzen, dan overtroef je de andere bedrijven in je segment. In neit iedere sector is dit even gemakkelijk, bijvoorbeeld de markt voor mode is aardig verzadigd. Je hebt er enkele bedrijven met grote namen, die ook fysieke winkels hebben bijvoorbeeld. Toch is het een heel aantal spelers gelukt dit te doorbreken en een alternatief te bieden aan wat wij altijd gewend waren. In die zin wordt de markt vele malen democratischer dan ooit tevoren.

Wil je jouw eigen online positie nou ook manipuleren en ervoor zorgen hoger te komen staan in Google, dan kun je backlinks kopen, die ervoor zorgen dat er meer ‘digitale garen’ naar jouw website gesponnen worden, Google je dus als relevant ziet, je stijgt in haar zoekmachine en klanten je weten te vinden. Oorzaak en gevolg! 

De tijd tikt.. wees er dus tijdig bij met het versterken van je online concurrentiepositie
De tijd tikt.. wees er dus tijdig bij met het versterken van je online concurrentiepositie