LinkedIn introduceert besturingselementen voor individuele berichten waarmee gebruikers kunnen beperken wie ze kan zien en erop kan reageren. LinkedIn marketing geeft bedrijven de mogelijkheid om te bepalen wie individuele berichten kan zien en erop kan reageren, waardoor inhoud kan worden gedeeld met geselecteerde doelgroepen. Bovendien komen er veranderingen aan waardoor gebruikers hun inhoudsvoorkeuren in de hoofdfeed kunnen aanpassen.
Doelgroepen beperken voor individuele berichten
Standaard zijn LinkedIn-berichten zichtbaar voor alle connecties en volgers van een gebruiker, tenzij ze de zichtbaarheidsinstellingen op accountniveau hebben gewijzigd. Gebruikers kunnen nu de doelgroep specificeren die ze willen bereiken bij het maken van een bericht. Beperkingen kunnen worden ingesteld op postniveau, waardoor gebruikers de flexibiliteit hebben om posts met iedereen te delen en andere posts te delen met specifieke doelgroepen.
Bij het maken van een bericht kunnen gebruikers kiezen wie het te zien krijgt door een van de volgende opties te selecteren:
Iedereen : elke internetgebruiker op of buiten LinkedIn
Twitter : deel met iedereen en post ook op Twitter
Verbindingen : mensen waarmee je rechtstreeks verbonden bent op LinkedIn
Groepsleden : leden van een groep waartoe u behoort
Gebeurtenissen : bezoekers van een evenement waaraan je hebt gereageerd
LinkedIn-gebruikers kunnen nu bepalen wie hun berichten ziet
Op basis van de gegeven LinkedIn marketing voorbeelden lijkt er geen optie te zijn om aangepaste doelgroepen voor berichten te maken. Iets in de trant van wat Instagram gebruikers toestaat te doen met Verhalen, zou hier nuttig zijn. Met Instagram kunnen gebruikers verhalen alleen delen met ‘goede vrienden’, een groep mensen die individueel door de gebruiker zijn gekozen. LinkedIn heeft een optie om berichten te delen met groepsleden, maar dat is niet hetzelfde. Het is echter een noodmaatregel totdat LinkedIn een meer aanpasbare oplossing biedt.
Stel je eigen feed samen
LinkedIn-gebruikers hebben nu meer controle over wat ze willen zien in de hoofdfeed met de introductie van curatietools. Gebruikers kunnen LinkedIn aangeven wat ze meer of minder willen zien door op het menupictogram met drie stippen op individuele berichten te klikken. Dit kan ook voor bedrijven en de LinkedIn marketing handig zijn.