Veel medewerkers vinden het enorm fijn om een geschenkje van een partner of klant te krijgen. Het is een stukje waardering en het laat zien dat het bedrijf om de partners geeft. Door het geven van relatiegeschenken verbeter je de band tussen jouw bedrijf en degene die het krijgt. Tevens kan het ook een boost geven aan je imago en kan het je helpen om jezelf op een bepaalde manier in de markt te positioneren.
Hoe kan een relatiegeschenk mij helpen?
Tegenwoordig letten mensen en bedrijven steeds vaker op het inrichten van hun leven/de organisatie op een duurzame manier. Duurzaamheid is iets wat speelt in de wereld en daarom zijn duurzame relatiegeschenken ook echt iets van deze tijd. Door duurzame relatiegeschenken te geven aan jouw klanten en partners kan je laten zien dat jouw bedrijf hier ook mee bezig is en de wereld een beetje kan helpen zover mogelijk. Het brengt dus een goede boodschap over.
Voorbeelden van duurzame relatiegeschenken
Duurzame relatiegeschenken kan je op verschillende manieren interpreteren en daarom heb ik er een aantal op een rijtje gezet. Om te beginnen geschenken die zijn gemaakt van eco-materiaal. Wanneer producten goed zijn voor het milieu, laat je al direct zien dat jouw geschenken duurzaam zijn. Wat nu bijvoorbeeld helemaal in is, zijn producten van bamboe.
Naast dit zijn bespaarproducten ook enorm populair. Besparingsproducten, zoals een douchezandloper of herbruikbare rietjes, laten overduidelijk zien dat jij bezig bent met het milieu.
Ten slotte zijn er ook duurzame relatiegeschenken waardoor je het leven makkelijker maakt en hiermee ook werkt aan het milieu. Denk bijvoorbeeld aan bepaalde bidons waardoor mensen minder vaak plastic flesjes en bekertjes zullen gebruiken.
Het is over het algemeen belangrijk dat je een relatiegeschenk vindt die bij jouw bedrijf en je klantprofiel past. Laat zien dat je duurzaam bezig bent en help de wereld op jouw manier een stapje vooruit.